2009-10-16 / Madelaine Pettersson

Svenska Publishing-Priset till Volvo Cars och Solberg

"För utmärkt design med fin balans i trycket och bra bokbinderi." Volvo Personvagnars företagsrapport med hållbarhet 2008/09 har fått Svenska Publishing-Priset i kategorin Hållbarhetsredovisningar.

- Vi är väldigt stolta. Hållbarhetsarbetet är en integrerad del i företaget sedan många år och utmärkelsen bevisar att vi har lyckats kommunicera hållbarhet på bästa möjliga sätt genom vår rapport, säger Linn Fortgens, ansvarig för hållbarhetsfrågor på Volvo Personvagnar.

Se hela rappporten

Volvo Car Corporation i samarbete med Solberg.
De som står bakom arbetet med den vinnande rapporten är: Linn Fortgens (ansvarig hållbarhetskommunikation), Volvo Car Corporation, Nina Österlund (konsult hållbart företagande), Sven-Eric Nilsson (AD), Madeleine Pettersson Holsten (produktionsledare), Malin Roux Johansson (skribent) och Dennis Jernberg (AD-assistent, original), Solberg Kommunikation.

Bloggen
close cross

Vill du bli kontaktad?

* Obligatoriska fält