2012-07-05 / Magnus Matsson

Var är årets #snackis?

Som Åsa har konstaterat i tidigare inlägg verkar det vara mindre politiker men desto mer förbund, företag och andra intressenter under årets Almedalsveckan. Det i kombination med att det är mellanvalsår är rimligen förklaringen till att det har kommit förhållandevis få politiska utspel.

Att det dock skulle vara så ont om så kallade snackisar är lite mer förvånande. Jag har sett Gudrun Schyman ett antal gånger nu och ju längre in i veckan vi kommer, desto mer hoppas jag att få se henne köra runt på en skottkärra full med pengar...

Det är väl mellanvalsår även för PR-byråerna.

***********************

Jag efterlyste även fler särskiljande sätt att föra ut sitt budskap i denna djungel av megafoner, men förutom denna improvisationsteater är det mest förutsägbara, om än bra, aktiviteter som diverse spel, fejkade annonser och utklädda människor än så länge.

Det som annars har gjort avtryck hittills är de som är många och syns ofta och på många ställen, som Tatuerad och Hederligs (KRIS) stora gäng eller Barncancerfondens otroligt ihärdiga arbete med att sätta på sadelskydd på alla cyklar som står runt om i centrum. Gotlandsupprorets enorma traktor med hotfulla högafflar längst fram som körs runt i sakta mak är också svår att missa. Trevligast är Panta Mera-trubadurerna som står och spelar och sjunger lite här och där.

Inga revolutioner som sagt. Men det är ju mellanvalsår.

Bloggen
close cross

Vill du bli kontaktad?

* Obligatoriska fält