2017-08-31 / Robert Odenjung

Kunskap som bygger varumärke

Höstens Brand in West visar hur Volvo Group och KVD jobbar med kunskap om sina målgrupper för att påverka sin affär. Advokatbyrån Setterwalls guidar oss sedan i hur vi hanterar ”nya PUL” i vår marknadsbearbetning.

Ett starkt varumärke ger resultat på sista raden. Kom och låt dig inspireras av några av Sveriges starkaste varumärken under en eftermiddag som avslutas med mingel. Solberg bjuder till After Brand med lite att äta och dryck därtill.

Besatt av kunden

Benny Karlsson är marknadschef på KVD och pratar på #brandinwest hos SolbergAuktionsfirman KVD är framgångssagan i den mest misstrodda branschen av alla – begagnade bilar. Med över 26 000 fordon sålda via nätauktion förra året är de nu, med god marginal, störst i Sverige. Förklaringen är brutal ärlighet och djup kundinsikt. Benny Karlsson är marknadschef på KVD och kommer att berätta hur bolaget skapar lönsamma urval och relevant kommunikation ur stora mängder kunddata.

 

Public affairs för att nå affärsmålen

Emilia Cullborg från Volvo Group talar på #brandinwest hos SolbergVolvo Group bygger varumärke och driver affärer på flera sätt. Ett är dialogen med politiker, myndigheter och innovationssystemet i syfte att hitta gemensamma mål och påverka beslut. En förutsättning för att kunna påverka agendan är att dela med sig av kunskap och omvärldsanalys. Emilia Cullborg berättar om kunskap som maktfaktor och vilka affärsdrivande samhällsfrågor som står på bolagets agenda idag

 

PUL ersätts av nya GDPR – hur påverkar det marknadsföringen?

Advokaterna Bobi Mitrovic och Fredrik Roos talar på #brandinwest hos SolbergDet nya regelverket stärker kundens rätt till sin data, och utmanar därför alla företag i hanteringen av personuppgifter. Advokaterna Bobi Mitrovic och Fredrik Roos från Setterwalls går igenom vad detta innebär i praktiken för dig som arbetar med kundlojalitet och digital marknadsföring.

Anmäl dig nu!

Gott kaffe ingår och på After Brand bjuder öl/vin och lite att äta.

Kostnadsfritt men vi debiterar 500 kronor vid no show.

Bloggen
close cross

Vill du bli kontaktad?

* Obligatoriska fält