Genom tät och tydlig kommunikation i flera kanaler.

Securitas Direct-Verisure är Europas ledande leverantör av uppkopplade och övervakade hemlarm. Företaget befann sig i en fas av ompositionering: Från ett utpräglat fokus på inbrotts- och brandlarm, till tjänster av Smart Home-karaktär.

Solbergs uppdrag var att stärka arbetsgivarvarumärket genom att tydliggöra vilka möjligheter som skapas för medarbetaren i ett expanderande företag. Särskilt viktigt var att öka den interna kännedomen om företagets nya varumärkesplattform.

Solberg tog fram en serie skrifter som behandlar ledarskaps- och kulturfrågor, och som kompletterades med ett workshop-koncept för chefer och medarbetare om expansionen.

Resultat

Resultatet gav en bra balans mellan överskådlighet och informationsdjup. Konceptet fungerar på samtliga geografiska marknader, vilket förutsatte krav på kulturell och internpolitisk fingertoppskänsla.

Kontakta oss

Arthur Zachau

Arthur Zachau

Kommunikationskonsult

031-771 75 66

arthur.zachau@solberg.se
close cross

Vill du bli kontaktad?

* Obligatoriska fält