Genom en tydlig tanke och strategi för hur årsredovisningen ska locka till läsning.

Mode är en känsla. Den första delen av KappAhls årsredovisning tar avstamp i det och bjuder in till läsning genom att skapa känslan av ett modemagasin med sin blandning av längre texter, kortare notiser och bilder som tar för sig. Den röda tråden är bolagets värdekedja som med stort fokus på hållbarhet beskriver hur ett plagg börjar som en idé och slutar med att det samlas in för återvinning i en av KappAhls butiker.

I del två återfinns årsredovisningens mer formella delar, så som: förvaltningsberättelse, räkningar, bolagsstyrningsrapport, GRI-index med mera.

Solberg bistod KappAhl på hela resan, från idé och koncept till innehåll, design och produktion.

Resultat

En fräsch och modern rapport som genom sin utformning står ut från mängden och lockar till läsning. Årsredovisningen för 2017 vann Publishingpriset 2018 i kategorin Rapporter med motiveringen: ”För en inspirerande och allt igenom superproffsig produktion med enastående bra tryck.”

Kontakta oss

Christofer Eiming

Christofer Eiming

Kommunikationskonsult

031-771 75 06

christofer.eiming@solberg.se
close cross

Vill du bli kontaktad?

* Obligatoriska fält