Genom att intervjua våra partners och en utvald grupp medarbetare kunde vi ringa in vad som gör handelshuset Ekman attraktivt för säljare och köpare av skogsprodukter över hela världen.

Ett antal starka egenskaper ger Ekman konkurrenskraft, däribland förmågan att skapa öppna och vänskapliga affärsrelationer och pålitlighet och stabilitet i affärens alla delar. I processen identifierades också ett antal utvecklingsområden.

Handelshusen anlitas för att göra global handel enkel, effektiv och lönsam, men varumärkesarbetet visade att Ekmans partners upplevde värden bortom det, några av dessa var trygghet och expertis som lyfter hela affären.

Resultat

En ny varumärkesplattform, som guidar medarbetarna i strategiska och vardagliga beslut och en ny visuell identitet, som stärker den önskade upplevelsen av Ekman.

 

Kontakta oss

Susanne Spicar

Susanne Spicar

Kommunikationskonsult

031-771 75 17

susanne.spicar@solberg.se
close cross

Vill du bli kontaktad?

* Obligatoriska fält