Lärdomar av Oceana-branden
Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.
Genom strukturerad och väl genomtänkt kommunikation lyckades Resia få nio av tio borgenärer att godkänna ackordet. Under vårt webinar berättade Resias HR- och kommunikationschef Henrik Larsson hur de gjorde.
Som en direkt följd av pandemin försvann i stort sett efterfrågan på resor och möten, vilket drabbade branschen kraftigt. Resia var ett av de bolag som tvingades till stora förändringar och som inte hade något annat alternativ än att ansöka om rekonstruktion.
Sett till antalet borgenärer var den här rekonstruktionen Sveriges största genom tiderna - och Resia lyckades få mer än 90 procent att tacka ja till det förslag till ackordsuppgörelse som erbjöds kunderna. Solberg har varit stöd i den här processen när det gäller PR och kriskommunikation.
Under ett webinar berättade Resias HR- och kommunikationschef, Henrik Larsson, om hur företaget gjorde för att kommunicera sig igenom rekonstruktionen.
Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.
Solberg ger tre tips om en bättre delårsrapportering, nu när årsredovisningarna börjar bli klara.