Välkomna till Solberg på Brand in West

Hållbarhet har blivit affärskritiskt. 81 procent av allmänheten uppskattar företag som arbetar för att förbättra miljön. 55 procent kan tänka sig att betala mer för produkter från ett hållbart varumärke. Men hur gör de bästa?

Välkomna till Solberg på Brand in West

NYTT DATUM: Med hänsyn till rådande situation kring Coronaviruset har vi valt att flytta fram Brand in West till torsdagen den 11 juni kl 13 (istället för 1 april)! 

Den 11 juni är du välkommen till Solberg för att bli inspirerad av världens mest hållbara destination, industrikoncernen som skapar cirkulär ekonomi, modeföretaget med hållbarhet som utgångspunkt och projektet som fixar praktikplatser. Läs mer nedan eller gå direkt till anmälan här.

Program för Brand in West:

Andrea Jovell är chef för Marknad och kommunikation på Göteborg & Co. Hon kommer att berätta hur Göteborg fyra år i rad har utsetts till världens mest hållbara destination.

Fredrik Pettersson är vd för Stena Recycling och kommer att berätta om varumärkesresan från skrothandlare till ett nav för cirkulär ekonomi.

Fredrika Klarén är hållbarhetschef på KappAhl och kommer att berätta om utvecklingen av konceptet Newbie, som präglas av ett starkt hållbarhetsfokus, i allt från design och materialval, till cirkulärt och återanvändning.

Kicki Jaballah är projektledare för Bloom Gbg, och kommer att berätta om hur de gör Göteborg mer hållbart genom att fixa praktikplatser åt elever från socioekonomiskt utsatta områden.

Läs mer och anmäl dig här!

Brand in West är den västsvenska mötesplatsen för oss som älskar PR och varumärke. Välkommen till Solberg, mitt i centrala Göteborg, eftermiddagen den 1 april. Vi bjuder på kunskap, härliga människor och något att äta och dricka efteråt.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Robert Odenjung, Senior Consultant and PR and Brand Strategy Advisor på Solberg

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke

Lärdomar av Oceana-branden

26 mars 2024

Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.