Webinars, Insights och trendspaning

Det har varit en märklig och omvälvande vår för oss alla. För oss på Solberg har det inneburit nya rutiner och omställningar. Vi har till exempel justerat i våra annars årligen återkommande events, och istället för att samla en himla massa människor i samma rum för att lyssna på intressanta talare och trendspaningar, har vi valt att sprida ut våra seminarier i kortare format som webinars.

Webinars, Insights och trendspaning

För dig som undrar vart Solberg Insights tog vägen och saknar våra trendspaningar inom rapportering och hållbarhet – hör av dig så bokar vi ett möte efter sommaren, för att presentera de trender vi identifierat i år, och ger dig goda exempel som kan vara nyttiga och ge energi in i ert rapportarbete! Och – nästa år i maj hoppas vi att Solberg Insights är tillbaka som vanligt (för artonde gången)!

Missa inte höstens intressanta webinars

Under hösten fortsätter vi att bjuda in till intressanta seminarier där du kan lyssna in på spännande ämnen och spaningar. Först ut är Filip Elland, Hållbarhetschef på Castellum som den 9 september kommer prata om hållbarhetsstrategi, TCFD, scenarioanalys och vägen mot 2030 då de ska vara helt CO2-neutrala.

Missa inte heller Henrik von Sydow, omvärldsstrateg på Carnegie Investment Bank, som i oktober kommer prata om omvärldsanalys, riskhantering och scenarioanalys i dagens osäkra marknadsläge. I november kommer det också ges tillfälle att lyssna på Fredric Nyström, Chef ansvarsfulla investeringar på Öhman Fonder.

Håll utkik i din mailbox* - inbjudningar och möjlighet att anmäla sig till höstens seminarier dyker upp inom kort!

Men först lite sol och ledighet. Ha en riktigt härlig sommar, njut och ta hand om varandra!

*Hör av dig till oss om du vill ha inbjudningar till höstens webinars och inte redan finns på vår lista!

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Maria Almström, Senior Consultant på Solberg

Maria Almström

Seniorkonsult

Lärdomar av Oceana-branden

26 mars 2024

Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.