Film är ett effektivt sätt att kommunicera nyheter till företagets intressenter. Den här filmen gjordes för det svenska spelföretaget Thunderful Group som ett sätt att illustrera bolagets tillväxtstrategi.
Filmen beskriver synergierna mellan bolaget och ett av deras förvärv och förklarar därmed nyttan av investeringen för kapitalmarknaden. Den spelades in på plats hos Thunderful Group och innehållet baserades på intervjuer framför kamera, snarare än genom ett i förväg formulerat manus. Fördelen med den här metoden är att intervjuformatet upplevs som mer levande, mindre inrepeterat. Filmens design inspirerades av den presentation som vi tog fram i samband med bolagets delårsrapportering.
Thunderful Group har sitt huvudkontor i Göteborg och verksamheten täcker en betydande del av spelindustrins värdekedja genom utgivning och utveckling av digitala spel. Solberg är sedan bolagets börsnotering en samarbetspartner till Thunderful Group i bolagets finansiella kommunikation.
Kontakta oss om du vill veta mer!
Robert Odenjung
Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke