En årsrapport och hållbarhetsredovisning med fokus på bolagets styrkor inför den kommande noteringen.
I september 2021 meddelades det att Polestar ska noteras i USA via en så kallad SPAC (Special Purpose Acquisition Company). Den digitala årsrapporten för 2021 tog därför avstamp i behovet att kommunicera och tillgängliggöra bolagets vision för en ny målgrupp: investerare.
Rapporten sammanfattar de viktigaste händelserna under året, beskriver de tre pelarna som bär upp varumärket och lägger fram bolagets ambitiösa tillväxtplan och kapitalsnåla affärsmodell. Allt på en webbsida som har samma rena minimalistiska design som bolagets bilar.
Separat producerades en ambitiös hållbarhetsrapport i pdf-format som ger substans och tyngd till bolagets höga svansföring i hållbarhetsfrågor.
Resultat
En koncis, tillgänglig och snygg beskrivning av Polestar för en ny målgrupp på webben och en väl underbyggd hållbarhetsrapport i pdf-format.
Kontakta oss om du vill veta mer!
Jeanette Gustafsson
Seniorkonsult och rådgivare PR