Polestar

Progressiv design och prestanda för en elektrisk tidsålder

En årsrapport och hållbarhetsredovisning med fokus på bolagets styrkor inför den kommande noteringen.

I september 2021 meddelades det att Polestar ska noteras i USA via en så kallad SPAC (Special Purpose Acquisition Company). Den digitala årsrapporten för 2021 tog därför avstamp i behovet att kommunicera och tillgängliggöra bolagets vision för en ny målgrupp: investerare.  

Rapporten sammanfattar de viktigaste händelserna under året, beskriver de tre pelarna som bär upp varumärket och lägger fram bolagets ambitiösa tillväxtplan och kapitalsnåla affärsmodell. Allt på en webbsida som har samma rena minimalistiska design som bolagets bilar. 

Separat producerades en ambitiös hållbarhetsrapport i pdf-format som ger substans och tyngd till bolagets höga svansföring i hållbarhetsfrågor.

Kontakta oss om du vill veta mer!

Jeanette Gustafsson – Seniorkonsult och rådgivare – Solberg Kommunikation

Jeanette Gustafsson

Seniorkonsult och rådgivare PR