… genom en stringent design och pedagogiskt formulerat innehåll.
Barncancerfonden sökte efter en ny partner i arbetet med att producera organisationens årsrapport. Rapporten beskriver Barncancerfondens strategiska utgångspunkter och innehåller verksamhets- och effektrapport, hållbarhetsrapport och årsredovisning. Målet var att kärnfullt beskriva den effekt som de insamlade medlen har i arbetet med att bekämpa barncancer, för att på så sätt bidra till att bibehålla givarnas höga förtroende för organisationen.
Uppdraget omfattade rådgivning kring koncept, disposition och utveckling av innehåll, samt framtagande av copy och design i linje med Barncancerfondens tonalitet och visuella identitet. Redan från idéstadiet planerades innehållet så att utvalda delar skulle kunna plockas ut och publiceras som content i Barncancerfondens sociala kanaler.
Resultat
Resultatet av projektet är en årsrapport som med ett tydligt formspråk och genomarbetat innehåll vänder sig till Barncancerfondens intressenter – givare, beslutsfattare, medarbetare och drabbade.