Moment Group är en börsnoterad upplevelsekoncern med en palett av starka varumärken inom scenunderhållning, showarenor, aktivitetsrestauranger samt event och kommunikation. Moment Group vände sig till Solberg för att få stöd i hållbarhetsarbetet med att illustrera bolagets värdekedja.
Syftet med illustrationen var att skildra verksamheten och beskriva var i värdekedjan bolagets påverkan, risker och möjligheter uppstår. Illustrationen kommer att användas som en del av koncernens kommunikation inom det pågående hållbarhetsarbetet, såväl internt som externt.
Illustrationen skildrar Moment Groups värdeskapande genom de fyra verksamhetsområdena.
Designen skapades i ett pedagogiskt och lite lekfullt manér med ikoner som representerar de olika delarna och där flödet illustreras som en böljande väg genom värdekedjan.
Resultat
Resultatet av arbetet blev en illustration som tydligt skildrar hur Moment Group skapar värde – och var i värdekedjan påverkan uppstår.
Kontakta oss om du vill veta mer!
Robert Odenjung
Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke