När Orexos webbplats behövde en översyn bestämde sig bolaget för att skapa en ny webb från grunden – och samtidigt byta leverantör av distributionstjänst för rapporter och pressmeddelanden.
Tillsammans med Orexo utvecklade Solberg en struktur som bättre synliggör bolagets vision och åtagande, och med fokus på R&D-verksamheten där den nya formuleringsteknologin, AmorphOX®, står i centrum. Parallellt uppdaterades innehållet, transparensen kring den finansiella informationen förbättrades och hållbarhets-KPI:er togs fram. Orexos framgångsrika hållbarhetsarbete löper som en röd tråd genom webbplatsen.
Samarbetet med Orexo omfattar såväl finansiell kommunikation som varumärkesutveckling, och vid utveckling av designen för webbplatsen utgick vi från bolaget visuella identitet vilket skapar kontinuitet och trygghet hos besökarna.
Som ny distributionstjänst för kommunikationen med kapitalmarknaden valdes Modular Finance vars tjänst MFN integrerades med webbplatsen. IR-sektion uppdaterades samtidigt med exempelvis aktieägardata, aktiestatistik och nyckeltalstabeller – innehåll som uppdateras automatiskt.
Vårt samarbete med Solberg har varit smidigt och nära. Deras förståelse för våra behov och förmåga att leverera högkvalitativa lösningar har varit ett stort stöd i vårt kommunikationsarbete. Vi uppskattar deras starka engagemang och kontinuerliga support.
Den nya webbplatsen är en modern, molnbaserad lösning för den nya flerspråkiga corporate-webben med pressmeddelandeflöde och automatiska siduppdateringar. Den skapades i det moderna och kostnadseffektiva Umbraco CMS – ett verktyg som ger stora möjligheter att skapa engagerande sidor samtidigt som det är enkelt att arbeta i för att hålla innehållet uppdaterat.
Särskilt uppskattade funktioner
- Integration mot pressmeddelandeflödet via Modular Finance tjänst MFN
- Integration mot Modular Finances tjänst Datablocks
- Prenumerationsmoduler (pressmeddelanden och nyheter)
- Aktieticker och grafer
- Kalenderfunktioner
- Filtrering av pressmeddelanden på till exempel regulatorisk information och rapporter (MAR)
- Rapport- och presentationsarkiv
Om Orexo
Orexo är ett svenskt läkemedelsbolag med 30 års erfarenhet av att utveckla förbättrade läkemedel baserat på egenutvecklade formuleringsteknologier och som möter stora medicinska behov. På den amerikanska marknaden erbjuder Orexo innovativa behandlingslösningar för patienter som lider av opioidberoende och närliggande sjukdomar. Solberg och Orexo har samarbetat kring bolagets kommunikation sedan 2016 och genomfört projekt inom såväl corporate branding som finansiell rapportering.
Resultat
Kontakta oss om du vill veta mer!
Fredrik Rittberger
Seniorkonsult och digital rådgivare