Vi stärker vårt team med fem nya medarbetare

Solberg har rekryterat fem nya medarbetare som tillsammans har kompetenser inom hållbarhet, Investor Relations, PR, varumärke, design och projektledning. Anna, Charlotte, Christian, Johanna och Matilda innebär ett starkt och värdefullt tillskott till Solbergs team.

Fem nya medarbetare

Anna Segenstedt har arbetat med operativt och strategiskt hållbarhetsarbete under många år, bland annat i roller som hållbarhetschef och senior hållbarhetskonsult – globalt och lokalt. Anna är ny senior hållbarhetsrådgivare hos Solberg.

Charlotte Högberg kommer senast från rollen som kommunikationschef för Kappahl-koncernen. Hon har lång erfarenhet av corporate communications – vilket omfattar IR, PR, krishantering, hållbarhet och varumärke – inom flera olika branscher. På Solberg tar hon rollen som seniorkonsult och IR-rådgivare.

Christian Petéus har lång erfarenhet inom visuell kommunikation och varumärkesutveckling. Han tog examen från London College of Communication 2007 och har sedan dess jobbat som Art Director för olika byråer och varumärken. Som designstrateg på Solberg kommer han ha fokus på rapportering och varumärken.

Johanna Stigmar är ny projektledare på Solberg. Hon har tidigare haft samma roll på flera byråer och dessutom varit marknadsansvarig inom både fashion och fastigheter. Johanna har lång erfarenhet av kommunikation och marknadsföring, vilket ger henne ett strategiskt fokus och bra överblick på helheten i både projekt och affär.

Matilda Johansson har nyligen tagit examen efter fem år på universitetet med fokus på hållbart företagande och marknadsföring. Hon brinner för hållbarhetsfrågor och ser fram emot nya utmaningar som projektledare och juniorkonsult med fokus på hållbarhet.

- Det är verkligen roligt att få hälsa våra nya kollegor välkomna till Solberg, säger Lena Sundbom byråchef för Solberg.

- Vi har ett starkt erbjudande och en fortsatt god efterfrågan på våra tjänster, så det känns bra att vi kan komplettera vårt team med nya medarbetare med specialistkompetens och lång erfarenhet inom flera olika områden. Dessutom fyller vi på med färsk hållbarhetskompetens från universitetet, vilket känns väldigt bra, avslutar Lena Sundbom.

Lärdomar av Oceana-branden

26 mars 2024

Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.