Public relations

Kommunikations­strategi

Rätt analys, strategi och budskap är en förutsättning för att ni ska kunna kommunicera med era intressenter.

Kommunikationsstrategin hjälper er att identifiera, utveckla och kommunicera era budskap och värderingar. När kommunikationsstrategin är på plats tar vi tillsammans fram en kommunikationsplan och fyller den med innehåll. Aktiviteterna utformas för att sprida era budskap till de intressenter som ni vill kommunicera med. Planen uppdateras löpande efter det att aktiviteterna genomförs och utvärderas.

PR-strategi

Tillsammans tar vi fram en strategi som visar hur er PR ska utformas för att ni ska nå era mål. Oavsett om det handlar om lansering av bostäder, rekrytering av studenter eller försäljning av växter hjälper vi er med kreativa PR-lösningar genom traditionell media eller mer direkta kanaler.

Strategi för sociala medier

Vi hjälper er att ta fram strategier och handlingsplaner för att förvalta ert varumärke i sociala medier. Ibland handlar det om en inledande omvärldsanalys för att inventera era och konkurrenternas kanaler, ibland om att ta fram en onlinestrategi som utvecklar er övergripande kommunikationsstrategi. Därefter kan vi ta fram content och hantera flödet i era digitala kanaler.

Exempel på content kan vara:

  • Korta, kärnfulla inlägg som kompletteras med illustrationer.
  • Längre, djuplodande texter som beskriver er verksamhet eller produkter och som syftar till att positionera er som expert inom er bransch.
  • Bildspel eller explainer- och inspirationsfilmer som presenterar produkter eller lösningar.
  • Filmade intervjuer i samband med rapportsläpp.
  • Kundcase och testimonials som skildrar er verksamhet för att bygga trovärdighet och förtroende hos potentiella kunder och investerare.
  • Live-streaming eller dokumentation av viktiga evenemang som stämmor och produktlanseringar.

Kontakta oss om du vill veta mer!

Robert Odenjung – Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke – Solberg Kommunikation

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke