Corporate branding

Corporate webbplats

Vi är experter på att bygga webbplatser med corporateinriktning. Bland våra genomförda projekt syns webbplatser för allt från koncernmoderbolag med behov av börsfähig kommunikation till mindre bolag som vill presentera sig, sina produkter och sitt samhällsengagemang – ofta i syfte att göra en börsresa i framtiden.

Vilken betydelse har er corporate webbplats för ert varumärke?

Webbplatsen är navet för er digitala identitet och varumärke. Den fungerar som en central plattform för att kommunicera ert företags historia, värderingar och prestationer till intressenter som investerare och kunder. Dessutom tjänar den som en värdefull resurs för era anställda och en informativ källa för rekrytering.

Vårt flexibla tillvägagångssätt

Vi förstår att varje projekt är unikt. Därför anpassar vi vår arbetsgrupp för era specifika krav och mål samtidigt som vi säkerställer att er webbplats är i linje med ert varumärke och visuella identitet.

Solberg har gedigen erfarenhet av att strukturera, designa, skapa innehåll och projektleda utveckling av webbplatser. Vi samarbetar med era eller våra egna utvecklingspartners. Våra partners är i sin tur experter på sina respektive plattformar – exempelvis Umbraco, Wordpress och EpiServer/Optimizely.

Vårt erbjudande inkluderar en effektiv digital strategi i linje med ert varumärke. Vi tar hand om innehåll, design och användarupplevelse för att säkerställa att er webbplats är så effektiv som möjligt, och stärker er digitala närvaro. Vi hjälper också till i valet av CMS, hosting-lösningar, tredjepartsleverantörer samt teknisk utveckling och implementering.

Fullservice-engagemang efter leverans

Vårt partnerskap med er slutar inte vid webbplatsens lansering. Vi erbjuder kontinuerligt stöd och utveckling för att se till att er webbplats förblir relevant och uppfyller de senaste kraven på både innehåll och teknik, allt med fokus på att bygga, stärka och skydda ert varumärke.

Vanliga frågor

En corporate webbplats är en webbplats som skapats och underhålls av ett företag, organisation eller företag för att presentera sig själva online.

Innehållet i en corporate webbplats varierar beroende på organisationens mål och bransch, men det finns några vanliga funktioner och syften:

  • Företagspresentation: En corporate webbplats fungerar ofta som ett digitalt visitkort. Den ger grundläggande information om företaget, inklusive dess historia, mission, vision och värderingar.

  • Produkt- och tjänsteinformation: Många företag använder sin corporate webbplats för att mer övergripande presentera sina produkter eller tjänster – med länkar till sin marknadsriktade webbplats.

  • Kommunikation: Webbplatsen kan användas som ett sätt att kommunicera med sina intressenter såsom kunder, investerare, anställda och andra intressenter. Den innehåller ofta koncernövergripande information om styrelse och ledning, kontaktinformation samt pressmeddelanden, nyheter och bloggar, men också fördjupande finansiell och hållbarhetsrelaterad information.

  • Rekrytering: Många företag använder sina webbplatser för att locka potentiella medarbetare. De kan publicera lediga jobb, information om företagskulturen och möjligheter för karriärutveckling.

  • Varumärkesbyggande: En corporate webbplats kan användas för att stärka företagets varumärke och skapa en positiv uppfattning om företaget bland besökare.

Corporate webbplatser varierar i storlek och komplexitet, från enkla webbsidor till omfattande webbportaler. De är ett viktigt verktyg för ett företags möjlighet att interagera med kunder och intressenter online och har en central betydelse för den digitala närvaron och förverkligandet av affärsstrategin.

Kontakta oss om du vill veta mer!

Fredrik Rittberger – Seniorkonsult och digital rådgivare – Solberg Kommunikation

Fredrik Rittberger

Seniorkonsult och digital rådgivare