Corporate branding

Kommunikations­koncept

Ett kommunikationskoncept översätter analys och strategi till konkret kommunikation i alla dess former och bidrar till framgång i er affär och verksamhet.

Vi tar fram en bärande kommunikativ idé, förankrat i er varumärkesstrategi, som känns och sätter avtryck – och fyller den med konkreta budskap och lösningar som svarar mot målgruppens behov och motiv. Kommunikationsinsatserna tillämpar vi sedan i de kanaler som bäst når er målgrupp, vare sig det är i form av en engagerande företagspresentation, en kampanj i sociala medier eller som röst i samhällsdebatten.

Vanliga frågor

Design kan förstärka ett budskap på flera sätt genom att använda visuella element som färg, typografi, bilder och layout. Genomtänkt och väl sammansatt bidrar designen till att skapa ett koncept som väcker intresse för era budskap och bidrar därmed till att nå era intressenter.

Designprocessen utgår ifrån era budskap och handlar om att identifiera de viktigaste frågorna: Vad vill du berätta? Vad behöver förklaras? Designlösningarna kan sedan användas för att förtydliga ditt budskap oavsett produkt eller kanal.

För att nå framgång i er kommunikation måste den planeras på rätt sätt. En företagspresentation som förmedlar er verksamhet och affär på ett genomarbetat, tillgängligt och intressant sätt är ett användbart kommunikationsverktyg.

Vår viktigaste insats i arbetet med er företags- eller investerarpresentation är att fokusera på målgruppernas skilda förutsättningar. Är någon målgrupp viktigare än andra? Först när ni känner kunden och konkurrenterna lika bra som den egna organisationen, vet ni hur ni ska presentera er och ert företag. Vi analyserar era interna styrkor och svagheter och kartlägger externa hot och möjligheter. Analysen bidrar till att formulera budskap i ord och bild som underlättar kommunikationen av hur ni ska nå era långsiktiga affärsmål.

Kontakta oss om du vill veta mer!

Robert Odenjung – Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke – Solberg Kommunikation

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke