Dubbelt guld för Volvo Cars årsredovisning

I går tog Volvo Car Group och Solberg emot dubbelt guld i Publishingpriset.

Dubbelt guld för Volvo Cars årsredovisning

Annelie Nyberg (IR Manager, Volvo Car Group), Jeanette Gustavsson (Kundansvarig, Solberg)

Det är Volvo Car Groups årsredovisning online som tog dubbelt guld. När den nominerades i september, skrev vi att onlineversionen ”förmedlar varumärkets premiumkänsla genom stilfull design”. Publishingprisets jury höll med.

Vinnare 2017 - Svenska PublishingprisetMotiveringen till Publishingprisets Grand Prix för Webb lyder: ”För en stämningsfull, pedagogisk och levande årsredovisning med doft och känsla – en styrkeuppvisning.”

Och motiveringen till förstapriset i kategorin Bästa årsredovisning, lyder: ”För en pedagogisk sajt med bra form och stämningsfullt innehåll – känns Volvo.”

Priserna i Publishingpriset delades ut på Berns i Stockholm av Jesper Rönndahl. Publishingpriset är en heltäckande kommunikationstävling och omfattar de flesta etablerade former av kommunikation. Juryn bedömer hela den tävlande produkten – textinnehåll, visuellt innehåll, design, fysiskt utförande och användbarhet.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Jeanette Gustafsson, Senior Consultant and PR Advisor på Solberg

Jeanette Gustafsson

Seniorkonsult och rådgivare PR