2017-10-24 / Jeanette Gustavsson

Dubbelt guld för Volvo Cars

I går tog Volvo Car Group och Solberg emot dubbelt guld i Publishingpriset.

Annelie Nyberg (IR Manager, Volvo Car Group), Jeanette Gustavsson (Kundansvarig, Solberg)

Det är Volvo Car Groups årsredovisning online som tog dubbelt guld. När den nominerades i september, skrev vi att onlineversionen ”förmedlar varumärkets premiumkänsla genom stilfull design”. Publishingprisets jury höll med.

Volvo och Solberg vinner dubbelt i PublishingprisetMotiveringen till Publishingprisets Grand Prix för Webb lyder: ”För en stämningsfull, pedagogisk och levande årsredovisning med doft och känsla – en styrkeuppvisning.”

Och motiveringen till förstapriset i kategorin Bästa årsredovisning, lyder: ”För en pedagogisk sajt med bra form och stämningsfullt innehåll – känns Volvo.”

Priserna i Publishingpriset delades ut på Berns i Stockholm av Jesper Rönndahl. Publishingpriset är en heltäckande kommunikationstävling och omfattar de flesta etablerade former av kommunikation. Juryn bedömer hela den tävlande produkten – textinnehåll, visuellt innehåll, design, fysiskt utförande och användbarhet.

Bloggen
close cross

Vill du bli kontaktad?

* Obligatoriska fält