POLYGIENE

Lista det svettälskande bolaget på börsen

... genom att skapa gedigen kommunikation mot kapitalmarknaden.

Exempel från Polygienes webbplats på desktop, padda och mobil
Omslag till Polygiene företagsbeskrivning 2016
Uppslag med finansiella mål från Polygiene årsredovisning

Polygiene är ett bolag som utvecklar en världsledande teknologi för luktkontroll av bland annat sportkläder. Bolaget var ute efter ägarspridning och få ta del av den kvalitetsstämpel som en listning på Stockholmsbörsen innebär. Men en börsresa kan vara en utmaning – även om man har funnits som bolag i tio år och redan har mycket på plats.

Med många liknande projekt i ryggen kunde Solberg – i samarbete med ledning och ägare, samt advokater och certified adviser – skapa en plattform för företagets IR-kommunikation. Detta genom att ge råd, etablera tidsplaner och producera de produkter som behövs för att kommunicera potentialen i Polygienes erbjudande.

RESULTAT

Företaget genförde en lyckad listning på Nasdaq First North på kort tid. Polygiene har nu ramverk för sitt IR- och PR-arbete mot kapitalmarknaden i form av distributionskanaler, ny webbplats, årsredovisning och kvartalsrapporter och löpande support för IR-arbetet.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Fredrik Rittberger, Senior Consultant and Digital Advisor på Solberg

Fredrik Rittberger

Seniorkonsult och digital rådgivare