Svenska Publishingpriset
Dubbelt guld med KappAhl och Volvo Car Group
Tillsammans med kunderna KappAhl och Volvo Car Group kunde Solberg igår ta emot dubbelt guld för bästa årsredovisning i print inom kategorierna företag och börsbolag.
Priserna i Publishingpriset delades ut på Musikaliska i Stockholm av Alexandra Pascalidou.
Juryns motivering Volvo Car Group: ”För väl avvägd form, foto som signalerar tyngd och tillit samt utmärkt repro och efterbehandling – gediget och stabilt”.
Juryns motivering KappAhl: ”För ett informellt språk, stilrent foto och utmärkt repro – luftigt och personligt”.
Publishingpriset är en heltäckande kommunikationstävling och omfattar de flesta etablerade former av kommunikation. Juryn bedömer hela den tävlande produkten – textinnehåll, visuellt innehåll, design, fysiskt utförande och användbarhet.
Nyfiken på vårt vinnande arbete med design? Här har vi samlat tips och tankar kring hur man kan arbeta med design för att stimulera utveckling.
På bilden, från vänster: projektledare Jeanette Gustavsson, CD Martin Jademyr, affärsansvarig Cecilia Gravenfors, moderator Alexandra Pascalidou och Nils Mösko, vice president investor relations Volvo Car Group.