Mycket lyckat Brand in West
Vi är fortfarande överväldigade av all input efter förra veckans #brandinwest. Det var oerhört spännande att få lyssna på företrädare för LYNK & CO och Lindex.

Andreas Kåreby är Senior Global Brand and Marketing Manager på LYNK & CO och berättade varför världen behöver ytterligare ett bilmärke. Den målgrupp bolaget vänder sig till är urban och vill egentligen inte ha bil. Men i och med att LYNK & CO är ”Born Digital” och skapad för att vara delbar med andra, så är företaget övertygat om att nå en ny sorts kunder. Försäljningen börjar i Kina i år, och bilen premiärvisas på bilmässan i Shanghai i april.


Marknadsförares och kommunikatörers problem har varit att folk säger en sak – och gör något helt annat. Therese Blom är CRM Business Developer på Lindex och har varit involverad i en studie kring neuromarketing. Vad händer i hjärnan när människor tar till sig budskap? En slutsats som hon delade med sig under #brandinwest var att print inte alls var dött – utan tvärtom fungerar bra som komplement till onlinekommunikation. 1+1 blir 3, om man först skickar ut print och sedan kompletterar med mejl.
På twitter kan du fortfarande följa dagen genom #brandinwest. Dessutom har vännerna på Plyhm Kommunikation skrivit om seminariet i sin blogg. Tack till alla talare och andra deltagare som kom och gjorde eftermiddagen så bra!
Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Klas bästa tips inför ESEF-taggningen
Solberg har rekryterat ESEF-experten Klas Rubendahl som tidigare arbetat på CtrlPrint för att kunna erbjuda våra kunder ett effektivare arbetssätt kring taggningen och fördjupad teknisk support under processen.
Glad sommar från Solberg!
Glad sommar från oss på Solberg - Trendspaning Solberg Insights - Utbildning CSRD