Mycket lyckat Brand in West
Vi är fortfarande överväldigade av all input efter förra veckans #brandinwest. Det var oerhört spännande att få lyssna på företrädare för LYNK & CO och Lindex.
![Mycket lyckat Brand in West](/media/8d896c79f2ca4f6/brandinwest-solberg-kommunikation-2017.jpg?width=50)
Andreas Kåreby är Senior Global Brand and Marketing Manager på LYNK & CO och berättade varför världen behöver ytterligare ett bilmärke. Den målgrupp bolaget vänder sig till är urban och vill egentligen inte ha bil. Men i och med att LYNK & CO är ”Born Digital” och skapad för att vara delbar med andra, så är företaget övertygat om att nå en ny sorts kunder. Försäljningen börjar i Kina i år, och bilen premiärvisas på bilmässan i Shanghai i april.
![Talare från LYNK & CO på Brand In West](/media/8d896c79f839faf/brandinwest-solberg-kommunikation-2017-2.jpg?width=10)
![Therese Blom från Lindex talar på Brand in West](/media/8d896c79ff1d601/brandinwest-solberg-kommunikation-2017-3.jpg?width=10)
Marknadsförares och kommunikatörers problem har varit att folk säger en sak – och gör något helt annat. Therese Blom är CRM Business Developer på Lindex och har varit involverad i en studie kring neuromarketing. Vad händer i hjärnan när människor tar till sig budskap? En slutsats som hon delade med sig under #brandinwest var att print inte alls var dött – utan tvärtom fungerar bra som komplement till onlinekommunikation. 1+1 blir 3, om man först skickar ut print och sedan kompletterar med mejl.
På twitter kan du fortfarande följa dagen genom #brandinwest. Dessutom har vännerna på Plyhm Kommunikation skrivit om seminariet i sin blogg. Tack till alla talare och andra deltagare som kom och gjorde eftermiddagen så bra!
Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till
![Robert Odenjung, Senior Consultant and PR and Brand Strategy Advisor på Solberg](/media/1w0f3rad/solberg-robert-odenljung-2022-1.jpg?center=0.42182253349958471,0.47152719062706144&mode=crop&width=300&height=300&rnd=133516177479570000)
Lärdomar av Oceana-branden
Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.
Tre tips som lyfter delårsrapporteringen
Solberg ger tre tips om en bättre delårsrapportering, nu när årsredovisningarna börjar bli klara.